Wij versturen dagelijks vele bestellingen naar zowel particulieren als bedrijven. Gratis verzending binnen Nederland bij besteding boven de € 50,- (incl. btw). Onder de 50 euro rekenen we verzendkosten van € 7,50. Wij versturen kleine en grote pakketten met GLS en emailen altijd een Track & Trace code op de dag van verzending.
Zelf het aflevermoment bepalen?
Dat kan! Bij alle bestellingen krijgen onze klanten op de dag van verzending een e-mail van GLS waarin ze zelfs vóór de eerste afleverpoging het aflevermoment kunnen aanpassen. Zo weet je zeker dat je de bestelling snel in huis hebt en hoef je niet een dag langer te wachten, zoals bij de meeste andere transportbedrijven.
Ophalen bij een afhaalpunt in de buurt?
Geen probleem! Je kunt uit meer dan 550 GLS PakketShops of GLS-depots kiezen. Dit kun je zelf regelen op de dag van verzending via de GLS verzendbevestigings mail. Kies dus bij het bestellen wel gewoon voor verzending met GLS en selecteer op de dag van verzending via de GLS mail een afhaalpunt.
Zoek op de GLS site alvast de dichtstbijzijnde pakketshop.
Wel of niet bij de buren afleveren?
Geef dit aan in het opmerkingsveld van de bestelling of pas je zending aan via de GLS FlexDeliveryService mail op de dag van verzending.
Verzendmethoden
Wij proberen onze klanten een zo goed mogelijke service te bieden. Daarom hebben klanten bij het maken van hun bestelling meerdere opties om uit te kiezen. Zo kunnen ze onder andere kiezen door welke bezorger hun pakketje wordt afgeleverd. Naast onze grootste bezorger GLS bieden wij PostNL en Cycloon.
Verzending via PostNL
Als alternatief bieden wij ook PostNL (of soms DPD) aan. Sommige klanten kiezen liever een andere verzendmethode en met deze optie is dat mogelijk. Voor PostNL betaal je binnen Nederland € 7,50 vaste verzend- en handelingskosten en naar België € 19,50. De kosten zijn ongeacht de grootte van je bestelling. Wij versturen ongeveer 1 keer per week via PostNL, dus levertijden zullen met PostNL meestal langer zijn dan wanneer je voor onze standaard GLS verzending kiest. Je ontvangt een Track & Trace code per email tijdens of na verzending.
Bezorging via Cycloon/DHL
Wil je je nieuwe werkschoenen op een duurzame manier laten bezorg? Cycloon biedt deze optie. Onze zendingen worden dagelijks door een fietskoerier afgehaald en bezorgd met een postfiets of een elektrische bestelbusje van DHL. Zodra je bestelling verzonden wordt, ontvang je een Track & Trace code via de mail. Waarmee je je pakket kunt volgen.
✓ Meest duurzame verzending ✓ Gratis verzonden vanaf € 50,00 ✓ Wel of juist niet bij de buren afleveren ✓ Afleverplek te wijzigen tot vlak voor levering
De levertijd gaat in op de dag dat de bestelling is betaald. Alle bestellingen dienen vooraf te worden betaald voordat deze in behandeling worden genomen, tenzij je hebt gekozen voor Achteraf betalen via Klarna (en deze bestelling ook is goedgekeurd door Klarna).
Alle bestellingen worden met zorg behandeld en wij streven naar uitstekende kwaliteit. Heb je vragen of opmerkingen voor, tijdens of na de bestelling? Laat het ons weten. Wij lossen het graag voor je op.
Levering buitenland
België: gratis boven € 75,- (excl. btw), anders € 10,- (incl. btw) verzendkosten. Levertijd slechts 1 werkdag na verzending!
Duitsland: gratis boven € 100,- (excl. btw) anders € 10,- (incl. btw) verzendkosten. Levertijd 2 a 3 werkdagen.
For our English speaking visitors from Europe: Please note that we cannot ship shoes to countries further than these countries listed above. This is due to the extra time that the orders require and the fact that changes or returns are too expensive for both sides. Please make sure to have a delivery address in The Netherlands, Belgium or Germany, then we are happy to be of service to you.
Bij SportieveWerkschoenen.nl (voorheen E-Puma.nl) hopen we natuurlijk dat je aankoop helemaal aan je verwachting voldoet.
Is de ontvangen bestelling onverhoopt toch niet naar wens? Retourneren van (een deel van) je bestelling is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van de zending. Dit is de wettelijke afkoelingsperiode waarin je de aankoop mag passen en bekijken.
Retourvoorwaarden
- Voorwaarde voor het terugsturen is wel dat alle artikelen in de originele (en voor zover mogelijk onbeschadigde) verpakking zitten en uiteraard ongebruikt zijn. Tevens behoren aangehechte maatkaartjes of labels niet te zijn verwijderd of losgehaald.
- De artikelen dienen weer netjes ingepakt te worden, bijvoorbeeld in dezelfde ontvangen doos. Plak het pakket netjes dicht. Gebruik nooit alleen de schoenendoos* als pakket, dit zorgt voor waardevermindering of het niet kunnen behandelen van de retour.
- De eventuele verzendkosten voor het retourneren zijn voor rekening van de klant. Onze klanten mogen zelf de beste manier van verzending kiezen, maar het moet wel op ons adres bezorgd worden. Inleveren bij de showroom in Groningen kan eventueel ook, maar alleen na contact met de online klantenservice.
Betreft het een verkeerde levering van onze kant? Dan nemen wij na contact wel de retourkosten voor onze rekening.
De kosten van een nieuwe GLS zending voor een omgeruild artikel betalen wij, dus de gemaakte verzendkosten zullen nooit te ver oplopen.
Wil je jouw bestelling retourneren, stuur het dan terug naar ons adres in Groningen:
Sportievewerkschoenen.nl
Wasaweg 4
9723 JD Groningen
Nederland
Volg de track&trace van je zending goed en zorg dat het bij ons op de juiste locatie bezorgd wordt. Bij vragen, stuur ons een e-mail. We zijn telefonisch minder bereikbaar in deze periode.
Je kunt gebruikmaken van het retourformulier dat in de meegeleverde pakbon verwerkt zit. Vermeld het nummer van de retourreden per artikel en eventueel een andere maatkeuze wanneer je hetzelfde artikel wilt omruilen. Vermeld je geen omruil, dan wordt het artikel verwerkt als terugbetaling.
Dit alles mag eventueel ook op een los briefje, vermeld dan wel minimaal het ordernummer van de bestelling en je keuze.
Optioneel kun je gebruikmaken van het algemene standaard retourformulier voor herroeping, maar dit is niet noodzakelijk.
In het geval van een annulering/terugbetaling zullen wij het betreffende bedrag binnen enkele werkdagen of tot maximaal 2 weken na ontvangst terugstorten. Betalingen terugstorten doen wij om veiligheidsredenen altijd op dezelfde rekening of betaalmethode als waarmee betaald werd. Je hoeft dus geen rekeningnummer te vermelden.
Graag vernemen wij, indien mogelijk, de reden van retour zodat we eventuele mankementen kunnen beoordelen. Was het product te groot, te klein, of viel de kwaliteit of pasvorm tegen? Dit is nuttige informatie voor ons en onze klanten, dus schrijf er gerust wat bij.
Omruilen voor een andere maat
Een werkschoen ruilen voor een andere maat is bij ons wél mogelijk binnen je bestelling. Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat een schoen onverhoopt te groot of te klein is. Elke schoen en elke voet is anders. Vermeld op de factuur of pakbon welke maat je graag wilt ontvangen, let op: er zijn geen halve maten en check in deze webshop even of je andere maat te leveren is. Na binnenkomst van de retournering wordt deze binnen enkele werkdagen verwerkt en daarna gaat er, afhankelijk van onze voorraad, opnieuw een levertijd in zoals bij de oorspronkelijke bestelling. Een omgeruild artikel wordt vervolgens op onze kosten verstuurd met GLS. Voor een snellere 'omruil' kun je ook een nieuwe bestelling plaatsen en de vorige terugsturen.
Bij verdere vragen kun je elke werkdag contact opnemen met onze klantenservice.
Goedgekeurde retourzendingen worden altijd netjes en op tijd geannuleerd (via Klarna) of terugbetaald (via Mollie, PayPal, bank).
Let op: Bij retouren zonder vermelding van een geldig ordernummer en/of het ontbreken van de gewenste behandeling (terugbetalen of omruilen) zal de verwerkingstijd oplopen. Wanneer niet aan de retourvoorwaarden voldaan is, dan wordt de retour mogelijk niet in behandeling genomen.
*: Gebruik nooit alleen de bijbehorende schoenendoos als pakket voor de retournering! Deze dient geheel onbeschadigd te blijven. Wij versturen alle schoenen altijd met een verpakking eromheen; gebruik dus bij voorkeur die verpakking of een andere doos. Door labels, plakband en deuken op de verpakking kunnen wij de schoenen niet meer als nieuw verkopen. De waardevermindering moeten en zullen wij doorberekenen bij een terugbetaling.